lørdag 29. mai 2010

Rene skjære idioti!

Vi har mottatt en epost fra en som sier seg uenig i den filosofi som ligger bak vår blogg. Han etterlyser "et sted" for generelle kommentarer hvor det går an å erklære seg fullstendig uenig denne.

Vel, i vårt miskunn lar vi selvfølgelig vedkommende slippe til. Vi skal ikke "oute" hans navn, la oss kalle ham Espen (for det er det han heter), som skriver følgende:

"Jeg savner et sted for generelle kommentarer på neettstedet deres der det går an å erklære seg fullstendig uenigig i hele filosofien som ligger under.

Fra den dustette vanen med å lage brett på dopapiret ble innført, har jeg irritert meg over at jeg skal måtte betale (et allerede for dyrt rom) for at noen skal bruke tiden på noe så bortkastet som å lage en brett på dopapiret. Jeg har ingen problemer, uten denne lille gimmiken, med å se om noen har gjort badet rent eller ei.

Jeg blir bare i dårlig humør av å komme inn på et hotellrom og se at noen skal måtte bruke sin eidskraft på å utføre slike fullstendig meningsløse handlinger, og synes at derfor at dette nettstedet er nedbrytene for effektiv ressursbruk i samfunnet."

Vi skal ikke innlede noen offentlig polemikk med Espen, men vi registerer jo at dorullbrett engasjerer også motstandere, og det er vi glade for. Som Elie Wiesel så klokt har sagt: "Det er ikke hatet som er kjærlighetens verste fiende, det er likegyldigheten".

Det kan også overføres til dorullbrettens verden. Likegyldighet til dorullbrett er det verste. En dorullbrett er ved siden av smilet noe av det mest universelle som finnes! I nær sagt alle nasjoner, uansett hvilket språk eller hudfarge man måtte ha - der lages dorullbrett!

Så får heller noen mene at vårt nettsted er nedbrytende for effektiv ressursbruk i samfunnet. Men slik er det, noen blogger om dorullbretter - noen spiller golf. Kanskje ikke det mest ressursfremmende noen av delene - men kjekt og sikkert nyttig nok for den som gjør det.

Ingen kommentarer: