søndag 21. februar 2010

Radisson Blu Falconer, København, Danmark - februar 2010

"Vedlagt en brett utsatt for litt løst trykk på venstre side og en irriterendes ”utstikker” på høyre side. Forøvrig var bretten mye bedre enn standarden på resten av rommet..." er bidragsyters egen kommentar til denne bretten. Bretteren er nok opptatt av symmetri, for å ivareta denne har hun/han valgt å lage en utstikker på høyre side. Helliger hensikten middelet spør nok leseren vår seg, og den indre debatt er i gang. Takk til bidragsyter Aksel.

Hotel Victoria, Stavanger - februar 2010

Vel. Rombetjeningen forsøker, men gudene skal vite at ledelsen ikke gjør det lett for dem. Det er IKKE lett å lage aksepterte dorullbrett med slike uestestiske dorulldispensere, samme hva husøkonomene sier! Men nice try, det skal de ha. Takk til bidragsyter Eirik.

Scandic Tromsø - februar 2010

Hmm.... dette ser da mistenkelig ut som venterullen og ikke den "ekte" dorullen? Var bidraget fra en sporadisk bidragsyter ville man mistenke vedkommende for i vanvare tatt bilde av feil rull, men siden det er den høyst pliktoppfyllende og aktive bidragsyteren Trond stoler vi på at dette er bilde av rullen som gjelder. Og den har dessverre en alvorlig mangel på brett!

lørdag 13. februar 2010

Pulai Spring Resort, Johor, Malaysia - februar 2010

Redaksjonen finner det foruroligende at de senere tids brett rapportert fra den østlige halvkule står sterkt tilbake i kvalitet i forhold til hva en er vant med av tidligere kvalitet på området. At bretten har en klumsete avslutning kan man leve med, med at det forefinnes en rift i toalettpapiret er mer utilgivelig. Som sagt før, redaktøren stiller seg til rådighet for en undersøkelseskommisjon av lengre varighet dersom noen har ønske om å sponse en slik ekspedisjon med stor betydning for meningsfull menneskelig eksistens på jorden. Takk til bidragsyter Eirik, som vi mistenker fikk et flott opphold tross lav dorullbrettkvalitet.

Rica Hotel Norge Kristiansand - februar 2010

En noe uvøren sidebrett dette her. Hotellet har en tendens til å benytte seg av sidebrett, men da synes redaktøren at man bør gjøre bedre arbeid enn dette her, det hele får noe uferdig preg over seg. Takk til bidragsyter Elin.

Hotel Refsnes Gods, Moss - februar 2010

To år siden forrige gang vi fikk bidrag fra dette hotellet, og standarden kan vel sies å ha blitt noe senket. Nå skal ikke vi desavuere sidebrett, men det er nå en gang noe mer staselig over en symmetrisk dobbel innbrett. Men absolutt godkjent - ikke tvil om det. Takk til bidragsyter Gjermund.

Rica Sunnfjord Hotel, Førde - februar 2010

En usedvanlig godt gjemt brett - og ingen grunn til det så flott denne var. Symmetrisk og skarp! Takk til bidragsyter Elin.

torsdag 11. februar 2010

Hotel Marina, Agra, India - februar 2010

Ikke det største bildet av disse to dorullbrettene, men til dokumentasjonsformål fungerer det greit. Vi kan konstantere to godkjente brett, selv om begge to har en viss trekning mot venstre side. Det er forholdsvis lite papir igjen på øverste rull, men India er nok ikke landet man skal lage problemer ut av det i. Takk til bidragsyter Sahib Bror.

Scandic Infra City, Stockholm, Sverige - februar 2010

Her kom jamen et bidrag til fra dette hotellet - og dette var noe annet enn den lille bretten på det andre bidraget. Dette er en flott skarp og symmetrisk press - riktig noe som i tillegg til den svenske kronekursen gjør at det er deilig å være norsk - også i Sverige. Takk til bidragsyter Terje.

Radisson BLU Plaza Hotel, Oslo - februar 2010

Bidragsyter kommenterer selv:
"Vyrde Redaktør,
Det er noko betring å spore i brettinga i forhold til førre vitjing. Dennegangen har den eine dorullen faktisk ein anstendig, om ikkje symmetrisk,brett. Til gjengjeld er den andre dorullenden brutalt knurva inn i slissen,noko som klart trekker ned heilheitsinntrykket. Skulle noko foreslå atdenne mishandlinga av dorullenden skuldast hotellpersonalet sin frustrasjonover at arbeidsplassen blir eksponert i media som kostbar
skjulestad for landsforviste så er eg nesten tilbøyeleg til å tru på ein slik teori, men berre nesten. Og er er også berre nesten tilbøyeleg til å bestille rom på Plaza ved neste Oslo-reise.
Vennleg Helsing
Jostein"
Takk for bidrag og kommentar!

Scandic Sjølyst, Skøyen, Oslo - februar 2010

Bidragsyter er Thomas, heretter kalt "Thomas den kritiske". Hans kommentar til bretten er "Direkte hån og besudling. En fornærmelse!". Og fortsetter: "Brett og brett! Se nøye etter. Den e faktisk også dobbel på venstre side. Ka du byr? Går jo ikke å tørk sæ med tre dobbelt papir. Nei tytje ta, her må det skolering til! Krenkelse!"
Thomas den kritiske legger listen veldig høyt i sin søken etter den perfekte brett, men det er jo absolutt positivt at man stadig strekker seg lengre. Men husk - dorullbretten er et redskap til å gripe tak og dra ut papiret - den skal ikke brukes til "the business", det skal man bruke papiret lenger inne på rullen, som ikke har vært i kontakt med menneskehender! Takk til bidragsyter for bidrag og kommentar!

Thomas den kritiske har også sendt oss bidrag fra dag 2, som ikke finner videre nåde, da hans kommentar er: "Ikke noe for sosietets tungvektere!". Nei, sannsynligvis ikke.

onsdag 10. februar 2010

Amari Orchid Resort & Tower, Pattaya, Thailand - februar 2010

Oisan! Dette kan fort bli unntaket som bekrefter regelen om at man alltid får fine brett i Thailand. Dette er tydelig ikke utført med den nennsomme hånd som vanligvis preger brettingen utført her. Vi lar nåde gå for rett denne gang, men vær sikker på at vi skal være ekstra oppmerksomme på brett fra Thailand heretter. Ja faktisk så oppmerksomme at redaktøren stiller seg til disposisjon for en 14 dagers inspeksjonsreise til Thailand om noen skulle ønske å sponse ham det. Takk til bidragsyter Eirik.

Hotell Scandic Kristiansand - februar 2010

"Ingen dorullbrett, og relativt dårlig service generelt.." er bidragsyters kommentar til dette. Og vi kan bare konstantere at ofte er sammenhengen mellom dårlig brett og dårlig service ganske åpenbar! Takk til bidragsyter Lexie.

DFDS Seaways, Oslo-København - februar 2010

Bidragsyter har glemt å legge ved hvilket skip dette er fra - og det er nok ganske sikkert i sjokk over den hån som blir gjesten tildelt ved å la dem bli møtt med slike skrekkscener som dette når man ankommer skipet for en hyggelig tur over dammen. Dette er et av de desidert støggeste bidrag vi har mottatt! Her snakker vi om gjeninnføring av den gode gamle metoden med kjølhaling og det langsetter kjølen! Takk til bidragsyter Siri som vi håper har kommet seg fra sjokket!

Rica Maritim Hotel, Haugesund - februar 2010

Skjebnen og felles samling førte til at det ble innhentet fire dorullbrett fra dette hotellet på en og samme dag - det bør jo gi grunnlagsmateriale nok til å avgi en særdeles godt grunngitt dom over hotellets brettepolitikk. Og det er med største glede redaksjonen kan slå fast at brettingen holdes godt i hevd på dette hotellet! Nå skal det også nevnes at en av disse brettene kommer fra den sagnomsuste "Suite 600", den største suiten på hotellet, med egen anretning (sic!), bad med boblebad og TV, prosjektor og lerret, spise- og møtebord for 12 pers, badstue, gasspeis og 30 kvm terrasse... og dorullbrett som ikke gjør skam på noe av det! En annen av brettene kommer fra "Hanne Krogh rommet", som vi tidligere har omtalt. Det hører med til historien her at redaktøren øvde en viss innflytelse på hvem som skulle bo i dette rommet, og han kontaktet Hanne Krogh for å høre om hun kunne skrive en hilsen til vedkommende! Og Hanne Krogh er like herlig og vennlig som hun ser ut som - så neste gang hun var i Haugesund skrev hun hilsen og la den sammen med en signert CD på rommet "sitt". Til stor glede for gjesten! Som lovet å kvittere med dorullbrettbilde - noe dere ser resultatet av her. Så i tillegg til å takke bidragsyterne Helene, Ole U og redaktøren selv går også en stor takk til Hanne Krogh.

Her er hilsenen fra Hanne - selvsagt på rosa papir!